Városlista
2024. április 20, szombat - Konrád, Tivadar

Hírek

2017. December 15. 16:00, péntek | Helyi
Forrás: MTI

Ma átadták az M85-ös gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakaszának második ütemét

Ma átadták az M85-ös gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakaszának második ütemét

Az átadó ünnepségen részt vett Áder János köztársasági elnök.

Átadták az M85-ös gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakaszának második ütemét pénteken. A 4,6 kilométer hosszú, kétszer két sávos út 13,8 milliárd forint költségvetési forrásból valósult meg. Az átadó ünnepségen részt vett Áder János köztársasági elnök.

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédében hangsúlyozta, hogy a 2010-2020 közötti időszaknak a legnagyobb nyertese a magyar közút.Kifejtette: kormány 2014 után elfogadott közlekedési stratégiája szerint 2022-re valamennyi megyeszékhelyet és megyei jogú várost be kell kötni a gyorsforgalmi úthálózatba és valamennyi autópályának el kell érnie az országhatárt. A programban csaknem kilencszáz kilométer gyorsforgalmi út épül meg 2020-ig, mintegy 2500 milliárd forintból. Ennek több mint a felét a költségvetés adja.

A program jól halad, mert a projektek csaknem hetven százalékánál jövő év elejére átadják a munkaterületet és megindul a munka - jelentette ki.
Felidézte: 2010-ben a megyeszékhelyek és a megyei jogú városok több, mint fele nem volt elérhető gyorsforgalmi úton, s az autópályák jelentős része sem ért el az országhatárig. 2010-ben mintegy 1500 kilométernyi gyorsforgalmi úttal és autópályával rendelkezett az ország.
Beszélt arról is, hogy Csornára Győrből mintegy 15 perccel rövidebb idő alatt lehet eljutni egy biztonságos autópályán, emellett a Csornán eddig átmenő, nyugat-kelet irányú teherforgalom áttevődik az elkerülőre, így a rábaközi város biztonságos és élhető lesz, s a környezeti terhelés is csökken.
Kitért rá, hogy az út építése folytatódik, az M85-ös Farádtól Sopronig tartó szakaszára a vállalkozói szerződéseket már aláírták, a kivitelezés jövőre kezdődik.
Mindezek mellett 2022 után kapacitásnövelésre van szükség, az M1-es autópálya kétszer három sávra történő bővítésénél jelenleg az építési engedélyeket szerzik be, de elkezdik a keresztirányú autópályák építését is - mondta az államtitkár.

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) vezérigazgatója arról beszélt, hogy a szerződésben rögzített határidő előtt négy hónappal fejeződött be a munka a Csornát elkerülő út építésének második szakaszánál, amelynek alapkövét tavaly májusban tették le.
Részletezte: 4,5 kilométer hosszan kétszer két sávot építettek, 1,6 kilométer hosszan kétszer egy sávot, amellyel biztosított lett az összeköttetés a 85-ös úttal. Két körforgalmat, három felüljárót, egy aluljárót és 1,2 kilométer hosszú kerékpárutat építettek. Utóbbit Jobaháza és Farád között.
Hangsúlyozta, hogy az egyik legkomplexebb megoldásokat tartalmazó fejlesztés valósult meg.
A vezérigazgató is kitért arra, hogy jövőre kezdődik el az M85 folytatásának építése, valamint az M15-ös út kétszer kétsávosra bővítése, a fertődi Esterházy-kastélyt elkerülő út építése, márciusban pedig átadják a 813-as út záró szakaszát.

Az M85-ös utat délután négy órakor adták át a forgalomnak mindkét irányban.

Fotók: Nif Zrt

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 16:00, péntek | Helyi

Közlekedés fénysorompóval biztosított vasúti átjáróban

Óvatosan vezessenek a vasúti átjáróban!

2024. Április 19. 13:00, péntek | Helyi

Hétvégi programok a Rábaközben

Hova menjek? Mit csináljak?

2024. Április 19. 09:00, péntek | Helyi

Vezetéstechnikai hibák, ráfutásos balesetek!

Baleset-megelőzési tanácsok szakértőktől.

2024. Április 18. 16:00, csütörtök | Helyi

71 lakástűz az első negyedévben

Az 71 tűzzel érintett épület közül egyikben sem volt füstérzékelő.