Hírek
2021. Május 01. 13:06, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A digitalizáció erősíti a vállalatot egy kutatás szerint

A koronavírus-járvány miatti válságból úgy jöhetnek ki jól a cégek, ha képesek szoros, bizalmi viszonyt ápolni ügyfeleikkel, mindezt a lehető legmagasabb fokú digitalizáltság mellett
- ez derült ki az SAP és az Oxford Economics közös, nemzetközi kutatásából.
A 2000 cég bevonásával végzett felmérésben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) vezetőit arról faggatták, hogy mi segít nekik leginkább az új gazdasági helyzethez alkalmazkodásban.
A kutatásból kiderült, hogy a kkv-k előtt álló kihívás kettős: egyfelől digitalizálni szükséges gyorsított ütemben, automatizálni amit lehet, csökkentve ezzel költségeiket, tehermentesítve a kulcs-munkaerőt, felszabadítva az innovációs potenciált. Másfelől pedig őrizzék meg azt a személyes jelleget, az ügyféllel ápolt szoros kapcsolatot, amelynek köszönhetően a legtöbb ügyfélnek bizalma van irántuk.
Az SAP és az Oxford Economics kutatásának másik fontos tanulsága, hogy a digitalizáció nem egyszeri projekt, hanem egy új szemlélet: aki egyszer elkezdi, az folyamatosan áldoz rá, újabb és újabb részeredményeket érve el. A felmérés szerint a pénzügyileg jobban teljesítő kkv-k előrébb tartanak a digitalizáció területén. A következő három évben viszont éppen azok tervezik a legkevésbé az átállást, akik még az első lépéseket sem tették meg, és azok szándékoznak jelentősebb nagyságrendű fejlesztéseket végrehajtani, akik már nagymértékben, vagy akár teljesen átálltak a digitális működésre. Magyarországon ugyan még nem ez a jellemző, de vannak olyan kkv-k, melyek már az indulástól kezdve vállalatirányítási rendszert használnak.
A kutatás alapján a digitalizáció a megkérdezettek 45 százaléka szerint csökkenti a hibákat, a kockázati tényezőket és az ezzel járó költségeket. A résztvevők 40 százaléka szerint felmenti a munkavállalókat a rutin feladatok alól, így magasabb szintű üzleti folyamatokra tudnak koncentrálni, 38 százalék úgy véli, nagyobb rálátást biztosít az ügyféligényekre. A digitalizáció csökkenti az adminisztratív költségeket és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat, előbbit a megkérdezettek 37, míg utóbbit 36 százaléka válaszolta.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 06. 07:47, csütörtök | Belföld
NAV: egyre népszerűbb az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás
Egyre népszerűbb az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA), amelyen keresztül tavaly több mint 1,2 millió beadvány érkezett, míg 2023-ban 770 ezer - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerdán az MTI-vel.
2025. Február 05. 07:45, szerda | Belföld
Energiaügyi Minisztérium: több mint 10 ezer kifizetésnél tart a Napenergia Plusz Program
A Napenergia Plusz Programban nyertes családok száma mára meghaladta a 21 ezret és felüknek már utaltak is a támogatásból - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) kedden a Facebook oldalán.
2025. Február 05. 07:44, szerda | Belföld
Tűz volt a Puskás Arénában
Tűz ütött ki a Puskás Arénában, a hatodik emeleten két légtechnikai berendezés égett - tájékoztatta a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivő-helyettese kedden este az MTI-t.
2025. Február 05. 07:41, szerda | Belföld
Orbán Viktor: kibővül az otthonfelújítási program úgy, hogy a nyugdíjasok is felvehessék
Van egy vidéki otthonfelújítási program családosoknak, ötezernél kisebb településeken. Ezt ki fogjuk bővíteni, úgy, hogy a nyugdíjasok is felvehessék -