2020. október 29, csütörtök - Nárcisz

2020. Szeptember 26. 12:01, szombat | Belföld

A koronavírus-fertőzés új mechanizmusát fedezték fel szegedi kutatók

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására - tájékoztatta a cég pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta (https://www.researchsquare.com/article/rs-70340/v1).

2020. Október 29. 17:15, csütörtök | Belföld

A termetesebb sünök védelmére szólít fel a budapesti állatkert

A termetesebb sünök védelmére szólít fel a budapesti állatkert, a 300 grammnál nehezebb sünöknek nincs szükségük segítségre ahhoz, hogy átvészeljék a téli álom időszakát

2020. Október 29. 14:11, csütörtök | Belföld

Egy kanadai játékgyártóhoz kerül a Rubik-kocka

A Spin Master Corp. kanadai játékgyártó 50 millió dollárért (15,6 milliárd forint) megvásárolja a világhírű Rubik-kocka tulajdonjogait birtokló céget.

2020. Október 29. 13:10, csütörtök | Belföld

A koronavírust kihasználó csalókra figyelmeztetnek

Megtévesztő üzeneteket küldtek ki ismeretlenek a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) nevében; a szervezet azt kéri, hogy senki ne nyissa meg az elektronikus levelet.

2020. Október 29. 12:09, csütörtök | Belföld