Városlista
2023. február 2, csütörtök - Karolina

Hírek

2021. Június 11. 14:01, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az ügyfeleket a váltástól

A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az ügyfeleket a váltástól

Majdnem minden ötödik magyar elégedetlen a mobiltarifa-csomagjával, a mobilcsomagok átláthatatlansága miatt azonban mégsem váltanak - derült ki a magyar BillKiller startup friss, reprezentatív kutatásából.

Emiatt sok esetben az ügyfelek éves szinten akár több tízezer forinttal többet fizetnek, mint amennyit valójában fizetniük kéne.

Mint írták, jelenleg több mint ezer tarifa érhető el a piacon, amelyek összehasonlítása emberfeletti erőfeszítéseket követel, alapos mérlegelés nélkül ugyanakkor a fogyasztó azt kockáztatja, hogy a szükségesnél többet költ mobil-előfizetésre.

Felidézik, hogy a kérdés pár éve a hatóság fókuszába is bekerült, ezért 2015 eleje óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) próbál megoldást nyújtani az általa minden hónapban összeállított általános havi költségmutatóval (ÁHK). Ennek a célja, hogy segítsen eligazodni a vezetékes- és mobiltarifák, valamint a szolgáltatók kínálata között.

A kutatás szerint elsősorban a díjcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az ügyfeleket a tarifacsomag-váltástól (35 százalék), 23 százalék úgy gondolja, hogy más szolgáltatóknál sem kapna jobb ajánlatot, a válaszadók valamivel több mint ötödét, 22 százalékot pedig az ügyintézés nehézkessége tántorít el. A transzparencia hiánya elsősorban a 60 év felettieknél jelenti a legnagyobb problémát.

A fogyasztók közel kétharmada, 65 százaléka nem is figyeli aktívan a szolgáltatók ajánlatait és nem is vált gyakran; csupán 5 százalék az, aki folyamatosan tájékozódik, és az új ajánlatok függvényében gyakran vált is új mobilcsomagra.

A kutatásból kiderült továbbá, hogy az ügyfelek főként a havi díj összegét veszik figyelembe a váltásnál, a válaszadók közel háromnegyede jelölte meg ezt döntési szempontként. De az ingyen vagy kedvezményesen hívható számok, illetve a korlátlan telefonbeszélgetés és/vagy adatforgalom is dobogós helyen áll (43-43 százalék) a mérlegelendő szempontok között, főleg a fiatalabb, 18-39 éves korosztály körében.

A BillKiller magyar startup, amely android-okostelefonokon használható applikációjával lehetővé teszi, hogy a felhasználók valós telefonhasználati adataik alapján másodpercek alatt kalkulálják ki az igényeiknek leginkább megfelelő, legolcsóbb mobilcsomagot, majd az adott szolgáltató honlapján arra váltsanak. A céget Halmai Attila mérnök-informatikus és Sallai Ákos közgazdász alapították 2020-ban, finanszírozási forrást a Digitális Jólét Tőkeprogram keretében a Solus Capital Kockázatitőkealap-kezelő Zrt. biztosított. A BillKiller célkitűzése, hogy újraírja a nem 100 százalékig transzparens és összehasonlító árazásra épülő hagyományos értékesítési modelleket.

Ezek érdekelhetnek még

2023. Február 02. 12:43, csütörtök | Belföld

Több százezer lefoglalt védőmaszkot ajánlott fel a NAV karitatív célra

Több százezer lefoglalt védőmaszkot ajánlott fel a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) karitatív célra.

2023. Február 02. 09:23, csütörtök | Belföld

Megmenthette volna az élettársát, ha segít az ellátásában

A Szigetszentmiklósi Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki vérző sérüléssel magára hagyta élettársát, aki a sérülés következtében életét vesztette.

2023. Február 02. 09:21, csütörtök | Belföld

Kiskorú rokonait vette rá arra, hogy piát lopjanak neki

A Hevesi Járási Ügyészség a bűncselekmény elkövetésétől számított két hónapon belül bíróság elé állította azt a 28 éves nőt, aki arra vette rá kiskorú rokonait, hogy a boltból szeszes italt lopjanak.

2023. Február 02. 09:00, csütörtök | Belföld

Újabb 17 embert fogtak el az orvosi segédeszközökkel kapcsolatos csalási ügyben

Újabb 17 embert - köztük orvosokat és cégvezetőket - fogtak el az orvosi segédeszközökkel kapcsolatos csalási ügyben - közölte a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI) csütörtökön a police.hu oldalon.