2020. szeptember 19, szombat - Vilhelmina

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2020. Szeptember 19. 13:07, szombat | Külföld

Olaszországban helyhatósági választásokat és népszavazást is tartanak

A baloldali kormánypártok és a jobboldali ellenzék hét tartományban és több mint ezer önkormányzatban méri össze erejét a járványhelyzet miatt két napon át, vasárnap és hétfőn zajló helyhatósági választáson,

2020. Szeptember 19. 11:03, szombat | Külföld

A világban csaknem 30,4 millió a fertőzöttek száma

Már 30 397 759 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 950 493, a gyógyultaké pedig 20 681 095 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem szombat reggeli összesítése szerint.

2020. Szeptember 19. 08:00, szombat | Külföld

az uniós bizottság új szuperszámítógépes rendeletre tett javaslatot

Az Európai Bizottság egy európai, nagy teljesítményű számítástechnikai közös vállalkozásról szóló új rendeletre tett javaslatot annak érdekében,

2020. Szeptember 19. 05:00, szombat | Külföld

Újabb megállapodást kötött oltóanyaggyártó cégekkel az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság pénteken újabb megállapodást kötött a Sanofi-GSK gyógyszercégekkel, 300 millió adag, hatékonynak ígérkező, koronavírus elleni oltóanyag felvásárlására.