Városlista
2026. június 10, szerda - Margit

Hírek

2011. Július 21. 07:41, csütörtök | Belföld
Forrás: OrientPress

A tej és a szója csökkentheti a vérnyomást

A tej és a szója csökkentheti a vérnyomást

Egy kis tanulmány eredményei szerint a tej- és a szójafehérje kis mértékben ugyan, de csökkentheti a vérnyomását azoknak, akik hipertóniában szenvednek.

A kutatók szerint amennyiben a magas vérnyomásban szenvedők néhány finomított szénhidrátot - például a fehér kenyeret és a fehér rizst - tej- és szójafehérjére cserélnék, úgy hatékonyabbá válnának a hipertónia kezelésére előírt terápiák is - írja a Circulation.

A megállapításokat azután tették, hogy egy tanulmány eredményeiből kiderült: a magas vérnyomásban szenvedő embereknél kis mértékű javulást eredményezhet az, ha rendszeresen fogyasztanak olyan élelmiszereket, amelyek tejből és szójából származó fehérjéket tartalmaznak.

Bár az egyes alanyoknál megfigyelt vérnyomáscsökkenés nem mondható túl jelentősnek, mégis nagy előrelépést jelenthet ez a felfedezés a társadalom egészére nézve. Az étrend ilyen irányú megváltoztatása ugyanis segíthet megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a stroke kialakulását - mondta dr. Jiang He.

OrientPress Hírügynökség

Címkék: tanulmány

Ezek érdekelhetnek még

2026. Június 10. 15:00, szerda | Belföld

Elemzők: meglepetést hozott a májusi inflációs adat

Meglepetéssel fogadták az MTI-nek nyilatkozó elemzők az infláció májusi lefékeződését a várt gyorsulás helyett.

2026. Június 10. 14:00, szerda | Belföld

Karácsony Gergely: jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni

Jelenlegi tudásunk szerint a Fővárosi Önkormányzat a jövő héten fizetésképtelenné fog válni - mondta a főpolgármester egy szakmai fórumon, kedden Budapesten.

2026. Június 10. 06:55, szerda | Belföld

OGY - Benyújtotta a kormány az európai uniós források hazahozatalához szükséges törvényjavaslatot

Benyújtotta a kormány az európai uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló javaslatot kedden este.