Városlista
2024. április 19, péntek - Emma

Hírek

2015. Május 03. 05:00, vasárnap | Belföld

Csak minden negyedik munkahelyen van biztosított pihenőidő

Csak minden negyedik munkahelyen van biztosított pihenőidő

Kevés időt töltenek pihenéssel a magyar dolgozók, a legkevesebbet a fizikai alkalmazottak alszanak, ők a 6-7 órás országos átlagnál is kevesebbet.

Ezzel szemben a fiatalok kifejezetten sok időt szánnak erre a tevékenységre - derül ki a Profession.hu 3000 munkavállaló megkérdezésével készült felméréséből.

A munkavállalók változatos stratégiákat alakítanak ki a munkahelyi egészségmegőrzésre: a legtöbben a táplálkozásra, a rendszeres, vagy időnkénti mozgásra és a folyamatos folyadékbevitelre figyelnek oda leginkább. Szembetűnő azonban, hogy a megkérdezettek több mint negyede nem tesz semmit azért, hogy munka közben is szakítson időt egy kis pihenésre, illetve a munkahelyükön sincs biztosítva számukra ilyen lehetőség.

A fizikai alkalmazottak alszanak a legkevesebbet

A megkérdezettek nem töltenek sok időt éjszakai pihenéssel: a válaszadók több mint kétharmada átlagosan 6-7 órát alszik éjjelente. Az alapfokú végzettséggel rendelkezők, illetve az idősebbek valamivel ennél is kevesebbet. Meglepő azonban, hogy a 18-29 évesek az átlagnál többet alszanak (ötödük 8 órát vagy többet).

Minden tizedik munkavállaló négy, vagy annál is több kávét iszik egy nap, a többség azonban nem éri el ezt a mennyiséget. Legkevésbé a fiatalok kávéznak, közülük 41% válaszolta, hogy nem iszik koffeint a munkahelyén.

Ritka a kötelező munkahelyi pihenőidő

Sok munkavállaló foglalkozik a munkahelyi egészségmegőrzéssel: több mint kétharmaduk szokott ülőmunka végzése során rendszeresen mozogni, illetve kimenni friss levegőre, vagy szellőztetni. Szerencsére a dolgozók többsége már odafigyel a táplálkozás zavartalanságára. Ez kiemelten igaz az állami alkalmazottakra: 68 százalékuk kiemelten ügyel erre.

A munkavállalók negyede mondta, hogy van kötelező pihenőidő a munkahelyükön. Az egyes dimenziók mentén jelentős különbségek mutatkoznak, ami főként a fizikai és az irodai munka közötti különbség miatt adódik. A teljesen fizikai munkát végzők esetében 41 százalékánál van kötelező pihenő, az irodai munkát végzők esetében csupán 14 százalékuknál.

Nem jellemzőek az egészséget célzó munkahelyi újítások

Egészséges életmódot segítő újítást csupán a megkérdezettek 8 százalékának munkahelyén vezettek be. Leggyakoribbak az ergonómiai fejlesztések (14%), illetve a sportolási lehetőség biztosítása edzőtermi- vagy uszodabérlettel (12%), illetve munkahelyi tornával (10%).

A válaszadók felének munkahelyén van általános állapotfelmérés (48%), kétharmadánál pedig valamilyen munkahelyi szűrővizsgálat: 33% esetében tüdőszűrés, 32%-nál látásvizsgálat szokott lenni. Ugyanakkor a válaszadók harmada esetében semmilyen szűrővizsgálat nem fordul elő. A tüdőszűrés inkább a fizikai munkát végzők esetében jellemző.

OrientPress Hírügynökség

Címkék: dolgozó, munka, pihenés

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.

2024. Április 18. 14:30, csütörtök | Belföld

A kormány szerint a vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről

A vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth rádió műsorában.

2024. Április 18. 14:29, csütörtök | Belföld

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook oldalán közzétett bejegyzésben.

2024. Április 18. 14:27, csütörtök | Belföld

Kis és közepes vállalkozók kaphatnak teret az eMagon

Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére