Hírek
2024. Május 07. 14:06, kedd |
Életmód
Forrás: MTI
Egyre többen választanak több streamingszolgáltatót

Tavaly is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon; a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a múlt év végén a 15 év felettiek 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
Az NMHH kommunikációs igazgatósága azt közölte kedden az MTI-vel, hogy a felmérés alapján a teljes használói kör ennél jóval bővebb, miután sokan élnek a szinte minden szolgáltatónál elérhető ingyenes kipróbálási időszak lehetőségével, azaz néhány hétig vagy egy hónapig előfizetés nélkül nézik a filmeket, de rendszeres használóivá végül nem válnak a csatornának.
Ez utóbbi kör mindig az új szolgáltatóknál a legnagyobb, így például a 2023-ban bevezetett RTL+ programjait kétszer annyian nézték fizetés nélkül, mint amennyien végül ténylegesen előfizettek - tették hozzá.
A felmérés szerint ahogyan általában a nem túl költséges innovatív szolgáltatások a fiatal korosztályokból terjednek el, a streaming használatában is jól megfigyelhető az egyes korosztályok eltérő "kapcsolási sebessége": míg a tizen- és huszonévesek körében a hagyományos tévézés már egyértelműen háttérbe szorult - 30 százaléknyi csak tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is -, a középkorúak és idősebbek körében még többségben vannak azok, akik ragaszkodnak a jól bevált televízióhoz.
Ennek az NMHH szerint az is az oka, hogy a streamingszolgáltatások igénybevételéhez szükség van internet-előfizetésre, márpedig a 60 év fölöttieknek 2023-ban csak mintegy fele volt internethasználó.
A felhasználók számának növekedése mellett azt is érdekes adatnak nevezték, hogy egyre többen vannak olyanok, akik nem csupán egyetlen csatornára fizetnek elő, a streaminghasználók mintegy fele "több vasat tart a tűzben", és 2-4 csatornát is megrendel.
Ezt a fogyasztói viselkedést megkönnyíti, hogy a streamingszolgáltatások árai jelenleg még viszonylag jutányosak - tették hozzá.
Kifejtették, hogy miközben a tengerentúlról folyamatosan érkeznek a hírek, hogy a vezető csatornák ott már reklámokkal futnak, és a hirdetésmentességet csak magasabb árú csomagokkal lehet megvásárolni, Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók általában 2-3000 forint közötti havidíjért előfizethetők, de a kisebbek ennél akár jóval olcsóbbak is lehetnek.
Az NMHH adatai szerint a hagyományos tévé-előfizetésért a magyar háztartások átlagosan havi 4600 forintot fizettek 2023-ban, ezért sokan gondolkodnak úgy, hogy ezért az árért inkább két streamingcsatorna műsorát nézik - áll a felmérésben.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 19. 07:34, péntek | Életmód
OTP Ingatlanpont: a belföldi lakáspiacon szűkülhet az alku mértéke a következő hónapokban
A belföldi lakáspiacon a nyáron átlagosan 5,8 százalékos alku volt jellemző, a következő hónapokban azonban szinte biztosan szűkül az alku mértéke minden részpiacon, a folyamat hátterében az Otthon Start program áll -
2025. Szeptember 18. 07:47, csütörtök | Életmód
Az átutalásos csalók elleni új biztonsági funkcióval segíti ügyfeleit az OTP Bank
2025. Szeptember 13. 19:00, szombat | Életmód
Szülői kihívások kisbaba és tinikorban
kis gyerek kis gond, nagy gyerek nagy gond?
2025. Szeptember 12. 07:21, péntek | Életmód
Balatoni Katalin: az iskola a tudásé, nem a politikáé
Az iskola a tudásé, nem a politikáé – hívta fel a figyelmet Balatoni Katalin miniszterelnöki biztos a Facebookon csütörtökön.