Hírek
2018. Június 14. 09:57, csütörtök |
Belföld
Forrás: infovárosok - fotó: pixabay
Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.
A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:
• 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,
• 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” — mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.
Ezek érdekelhetnek még
2023. Március 24. 15:35, péntek | Belföld
Beérte Portugáliáét az egy főre jutó magyar GDP, vásárlóerő paritáson
Magyarország az elmúlt évben is folytatta a felzárkózást, a baloldali gazdasági szakértők \"károgása\" és a jegybanki vélemények ellenére az európai uniós átlag 75 százalékáról 77 százalékára emelkedett a magyar GDP -
2023. Március 24. 12:27, péntek | Belföld
Úgy be volt rúgva, hogy állni se bírt, mégis a volán mögé ült - Videó
A rendőrök továbbra is hangsúlyozzák, hogy ne vezessen gépjárművet, ha alkoholt, vagy bódító hatású szert fogyasztott a vezetés megkezdése előtt!
2023. Március 24. 09:21, péntek | Belföld
Lakáshitel törlesztésére is alkalmas lehet az egészségpénztári befizetés
Lakáshitel törlesztésére is alkalmas lehet az egészségpénztári befizetés és az utána járó szja-visszatérítés, utóbbi mértéke egy házaspárnál 10 éves távlatban meghaladhatja a 2 millió forintot is.
2023. Március 24. 07:09, péntek | Belföld
Novák Katalin: addig van magyar jövő, amíg vannak gyermeket vállalók Magyarországon
Addig van magyar jövő, amíg vannak olyanok, akik gyermeket vállalnak Magyarországon - mondta Novák Katalin köztársasági elnök csütörtökön Kaposváron.