Hírek
2016. Március 09. 10:00, szerda |
Helyi
Forrás: kormány.hu
Nem EU támogatásból, hanem hitelből építik tovább az M85-t?
500 millió euró hitelt vesz fel Magyarország az Európai Beruházási Banktól a közúthálózat fejlesztésére.
Félmilliárd eurós hitelkeretről írt alá megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Baranyay László, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke. A kedvezményes hitelből a közúthálózat fejlesztését fogják finanszírozni a következő öt évben.- közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium a kormány honlapján.
Varga Mihály az aláírás előtt ismertette: a kormány és a bank között lezajlott egyeztetések nyomán az EIB a 2020-ig tartó időszakban kész Magyarország közúti infrastruktúrájának fejlesztéséhez 500 millió euró összegű – több részletben lehívható – hitelkeretet biztosítani. Az első, most megkötött hitelszerződés értéke 140 millió euró.
A hitelszerződés, amely a „Közúthálózat modernizációja – A” címet viseli, a kormány határozata, valamint a központi költségvetés alapján a „Kiemelt közúti beruházások” fejezet központi költségvetési kiadásaihoz járul hozzá. A hitelkeretnek köszönhetően közúthálózatunk azon elemeit is gyorsabb ütemben tudjuk modernizálni, amelyek nem tartoznak az úgynevezett „TEN-T”, vagyis a Transzeurópai Közlekedési Hálózathoz, illetve európai uniós forrásokból nem támogathatóak – tájékoztatott a miniszter.
A hitel segítségével többek között olyan beruházások valósulhatnak meg, mint az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét (M5)–Nagykőrös–Békéscsaba közötti szakasza, az M85 autóút Csorna–Sopron országhatár szakasza, és a 23. és 25. főutak Bátonyterenye–Ózd közötti szakaszainak gyorsforgalmi fejlesztése.
Varga Mihály a fejlesztések előnyeit ismertetve elmondta: a megújuló úthálózat hozzájárul a regionális egyenlőtlenségek csökkentéséhez, a közúti elérhetőség javításával vállalataink és vállalkozásaink hatékonyságának és versenyképességének emeléséhez, a közlekedésbiztonság javításához, valamint turisztikai lehetőségeink jobb kiaknázásához.
A kormányzati sajtótájékoztatóhoz csak annyit tennénk hozzá, egészen eddig arról beszélt a kormány, hogy az Európai Unió támogatásával építik meg az M85-ös gyorsforgalmi utat Csorna és Sopron közt, nem pedig hitelből. Miért vált az M85 "európai uniós forrásokból nem támogatható" beruházássá? Miért kell 150 milliárd hitelt felvenni erre az útépítésre? Mire elég a 150 milliárd hitel a felsorolt fejlesztésekből, ha csak a Győr-Csorna szakasz 70 milliárdba került? Miért tüntettek el a Magyar Nemzeti Bankban 260 milliárdot, ha most útépítésre 150 milliárd hitelt kell felvenni? A 2018 március 15-i átadásra ígért Csorna-Sopron országhatár szakasz az építés elkezdésétől is messze jár! Lehetséges-e, hogy a kétszer olyan hosszú út feleannyi idő alatt elkészül, mint a Csorna-Győr szakasz?
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 30. 22:45, kedd | Helyi
Bucsi győzött a TCR Eastern Europe záró versenyén
Eseménydúsan és látványosan zárult az MNASZ Autós Gyorsasági Szakágának versenyzői számára, a 2024-es szezonnyitó Laptiming Kupa.
2024. Április 30. 16:00, kedd | Helyi
Útlezárás és parkolási korlátozás Csornán a majális miatt
Felhívás
2024. Április 30. 13:00, kedd | Helyi
Előzmény nélkül szúrta hátba iskolatársát a hatodikos lány
Emberölés kísérlete miatt indult eljárás. Videóval.
2024. Április 30. 09:00, kedd | Helyi
A megyében az elmúlt héten 54 eseményhez vonultak a hivatásos tűzoltó egységek
A 17. héten történt.