Hírek
2025. Május 14. 08:57, szerda | PR
Hogyan alakult a gyerekinfláció?

a gyümölcsjoghurt lett a kivétel
Emelkedett a K&H gyerekinflációs kosarában szereplő termékek ára az elmúlt egy évben. A kakaós csigát, narancslevet, gyümölcsjoghurtot, hamburgert, hátizsákot és szemüvegkeretet is tartalmazó kosárért áprilisban 43 588 forintot kellett volna fizetni, több mint 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Drágulást mutat a K&H által mért gyerekinfláció. A kakaós csigát, gyümölcsjoghurtot, hamburgert, literes narancslevet, hátizsákot és szemüvegkeretet tartalmazó kosár összértéke 43 588 forint volt a Központi Statisztikai Hivatal áprilisi hivatalos árai alapján.
Ez az összeg 7,1 százalékkal magasabb a tavaly áprilisi értéknél, amikor kevesebb mint 41 ezer forintba kerültek ezek a termékek. A több mint 7 százalékos drágulás meghaladja az áprilisi inflációt, amely éves szinten 4,2 százalékos emelkedésről tanúskodott. A pénzintézet legutóbb tavaly novemberben ismertette ezeket az adatokat, akkor több mint 42 ezer forintba került a kosár, ami 7,6 százalékos emelkedésnek felelt meg 2023 novemberéhez képest. Ahhoz képest tehát idén áprilisra kicsit lassabban nőtt a kérdéses termékek ára.
mit mutatnak a részletek?
A kosárban szereplő termékek közül egyedül a gyümölcsjoghurt ára csökkent éves szinten, mégpedig 17 százalékkal 164 forintra. A többi termék ára ugyanakkor emelkedett.
A kakaós csiga idén áprilisban 254 forintba került, szemben a tavaly áprilisi 244 forinttal, vagyis ebben az esetben 4 százalék feletti volt a drágulás. Jelentősebb növekedés látható a narancslénél és a hamburgernél. Előbbi ára több mint 30 százalékkal 1160 forintra, utóbbié 14 százalékkal 1870 forintra emelkedett. Mindez azt is jelenti, hogy a gyerekinflációs kosárban szereplő élelmiszerek és a narancslé árának összege 3448 forint volt idén áprilisban, ami 16 százalékkal haladja meg a tavalyi 3 ezer forint alatti szintet.
A hátizsák közel 4 százalékkal 12 270 forintra, a szemüvegkeret pedig majdnem 8 százalékkal 27 870 forintra nőtt.
miért fontos mindezt már gyerekkorban érteni?
Bár az infláció és az árak változása elsőre bonyolult fogalomnak tűnhet a fiatalok számára, a pénzügyi tudatosság alapjait már korán érdemes elsajátítani. A mindennapi pénzköltés, a tudatos vásárlás, a megtakarítás fontossága és az árak alakulása mind olyan témák, amelyek később is meghatározzák a pénzügyi döntéseiket. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő éppen ezekre az alapfogalmakra épít: a gyerekek játékos formában tanulják meg, hogyan működik a pénz világa – az inflációtól kezdve a költségvetésen át egészen a hosszú távú tervezésig. A tizenötödik jubileumi évadát ünneplő vetélkedőben eddig több mint 100 ezer diák vett részt. Az idei tanév döntősei is megvannak – a legeredményesebb csapatok június elején egy nagyszabású budapesti eseményen mérhetik össze tudásukat.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 05. 16:40, hétfő | PR
Yamal már jobb, mint Messi és Ronaldo voltak – csak Maradona és Pelé előzi meg
A Barcelona 17 éves csodagyermeke, Lamin Yamal talán minden idők legnagyobb tehetsége ebben a korban.
2025. Május 05. 09:21, hétfő | PR
Megjelentek a tiktokos csalók
a fiataloknak minden platformon résen kell lenniük
2025. Április 29. 12:49, kedd | PR
Amikor a mesterséges intelligencia segít a klímavédelemben Kate segítségével visszatér az élet a cecei erdőbe
István Imre (Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság), Sipos Katalin (WWF Magyarország), Suba Levente (K&H) Forrás: K&H/Lorkó Dávid
2025. Április 26. 09:04, szombat | PR
A Jánosik Kft. újjáépíti a Rákóczi-tábort
Megújul a sátoraljaújhelyi Rákóczi-tábor: a beruházás keretében négy korszerű új épület, valamint egy teljesen új étkező részleg valósul meg, összesen csaknem 2500 négyzetméteren.