Városlista
2025. december 16, kedd - Etelka

Hírek

2025. December 15. 09:00, hétfő | PR
Forrás: 24/7

Hogyan építs bizalmat már a webáruház indulásakor?

Hogyan építs bizalmat már a webáruház indulásakor?

Vásárlói bizalom és hitelesség lépésről lépésre

Egy webáruház indítása nemcsak kihívással, de bizonytalansággal is jár. Lesznek vásárlók? Hányan lesznek, mennyit fognak rendelni, mennyi lehet az optimális raktárkészlet az induláshoz? A legsarkalatosabb pont természetesen a vásárlói potenciál, ezt pedig a legjobban a megfelelő bizalom kiépítésével lehet maximalizálni. A vásárlói bizalmat tehát érdemes már a webáruház indulásakor lépésről lépésre kiépíteni.

Pozicionálás, mint a bizalom és hitelesség alapköve

A shop kinézete máris mindent elárul a cégről. Ha amatőr, átláthatatlan az oldal (egységesség, strukturáltság hiánya), a leendő vásárló már zárja is be, hiszen senki nem szívesen költene pénzt olyan helyen, ami már ránézésre is megbízhatatlannak tűnik. Ez is a megfelelő piaci pozicionáláshoz tartozik, akárcsak a márka és a termékek. A vállalkozásnak, mint márkának hitelességet, profizmust kell sugároznia, és ennek fontos pontja az, hogy minőségi termékek legyenek a kínálatban. A leendő vásárló a megoldást keresi a fennálló problémájára, és ha azt látja, hogy a webáruház számára releváns és minőségi termékeket kínál, akkor igen nagy valószínűséggel fog rendelni. Természetesen ehhez elengedhetetlen az előzetes piaci szegmentáció, a Viltor webáruház indítás kisokosa ezt is kifejti.

A hitelességet és megbízhatóságot növelik a vásárlói visszajelzések is. Sokkal nagyobb fogyasztási kedvet generál egy olyan webshop, ahol látszik, hogy mások is vásároltak már és elégedettek voltak. Érdemes tehát még az áruház élesítése, nyilvánossá tétele előtt tesztvásárlókkal indítani, hogy kiderüljön, tényleg jól működnek az oldal funkciói, valamint releváns visszajelzéseket kérni az eladott termékekről.

Átláthatóság és profi back office

A transzparencia mára egyébként is elengedhetetlen egy jól működő vállalkozás számára, nemcsak jogi, hanem vásárlói szempontból is. Egy új, ismeretlen webshop esetén az alaposabb vásárlók utánanéznek, hogy mi ez a cég pontosan, mit lehet tudni róla, összességében tehát megbízható-e annyira, hogy pénzt költsön ott. Ha nincs érdemi információ az áruház mögött álló vállalkozásról, vagy egyértelműen fals, akkor a bizalom máris elillan, nem lesz vásárlás. A megfelelő impresszum és kapcsolat aloldalak tehát igen fontosak.

Fogyasztói szempontból ugyanilyen elengedhetetlen a jól működő ügyfélszolgálat és garanciarendszer. Fontos, hogy a leendő vásárló tudja, hogy van kihez fordulnia, ha panasszal szeretne élni, vagy csak további információra van szüksége. Ugyanide tartozik a megfelelő IT háttér, úgymint a jól működő szerverek és megfelelő szakemberek. A gyors problémaelhárítás egy webáruháznál ugyanis elengedhetetlen, a potenciális vásárló nem fog hosszú órákat várni a termékre, egyszerűen megrendeli máshonnan. Ha pedig fizetés közben omlik össze a rendszer, azt a vásárlói bizalom fogja nagyon megsínyleni.

Összegzésképp elmondható, hogy a vásárlói bizalmat érdemes már a webáruház indulása előtt elkezdeni felépíteni, lépésről lépésre haladva, a részletekre odafigyelve. Az indulási utáni hónapok pedig kulcsfontosságúak, hiszen a legelső vásárlók véleményei nagyban meg fogják határozni a következő időszak fogyasztói kedvét.

Címkék: webáruház, webshop

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 02. 19:24, kedd | PR

Új app jutalmazza a tudatos vezetést: itt a Drivello

Az új mobilalkalmazás teljesen új szintre emeli a tudatos vezetést. A Drivello a legmodernebb technológiát használja, hogy a sofőrök valós idejű visszajelzést kapjanak vezetési stílusukról

2025. November 25. 09:53, kedd | PR

Fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz

K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt

2025. November 17. 15:39, hétfő | PR

Leslie Mandoki volt a 24. Hifi Show díszvendége

a zene, a kultúra és a béke nagykövete ismét Budapesten.

2025. November 11. 11:10, kedd | PR

Egyre több fiatal lép át a “pénzkapun”

A K&H lakossági ügyfél állományán belül évről évre aktívabbak a fiatalok.