Hírek
2023. December 03. 13:00, vasárnap |
Helyi
Forrás: HVG
Hogyan ismerjük fel a félrevezető információkat az interneten?
![Hogyan ismerjük fel a félrevezető információkat az interneten?](/external/image_cache/5/2/b/52bf7dc1c36b763abac34e8dcbfe2560.jpg)
Ez az a weboldal, amit legalább egyszer minden 13-16 évesnek látnia kellene, és a tanáraiknak is.
Elsősorban 13-16 éves gyerekeknek és tanáraiknak szóló oktatási oldalt indított a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését segítő Idea Alapítvány.- írta a HVG. A Detekto.hu felhasználói a hamis információk felismerését, ellenőrzését és értelmezését gyakorolhatják.
Melyek a hamis tartalmak jellemző típusai? Mikor vagyunk különösen fogékonyak a félrevezető információk iránt? Léteznek-e megbízható hírforrások? Hogyan és miket kérdezzünk annak érdekében, hogy megítéljük egy információ hitelességét? Milyen eszközök segíthetnek a tények ellenőrzésében? – többek között ezekben a témákban nyújtanak tanácsokat a Detekto.hu anyagai, amelyek a következő két évben négy csomagban kerülnek fel az oldalra.
A kurzusok célja a diákok felkészítése arra, hogy önállóan is képesek legyenek az online médiakörnyezetben tájékozódni. Felismerjék, mikor van szükség fokozott figyelemre, tudatosságra és az információ ellenőrzésére, valamint milyen eszközöket és módszereket használhatnak a tényellenőrzésre.
- A tananyagfejlesztést két kutatás előzte meg. Első körben felmértük, hogy milyen gyerekeket célzó, médiaértést fejlesztő online projektek léteznek magyar nyelven. A hiányosságokat látva meghatároztuk tananyagunk fő irányvonalait, majd egy második kutatásban nemzetközi viszonylatban megnéztük, milyen jógyakorlatok adhatnak inspirációt a fejlesztéshez – mondta el Marinov Iván, a projekt egyik fejlesztője.
Az Európai Bizottság által finanszírozott Magyar Digitális Média Obszervatórium keretében készült program első csomagjában a diákok olyan tartalmakon keresztül gyakorolhatják a hamis információk felismerését és értelmezését, amelyek a közösségi médiában eléjük kerülő tartalmakhoz hasonlóak.
A tananyagban a tudás megszerzése aktív tanulói tevékenységet feltételez, és támaszkodik a gyerekek meglévő ismereteire. „Az átadni kívánt ismeretek gyakorlatokba ágyazottan jelennek meg, ahol a válaszokra adott visszajelzéseken keresztül zajlik a tudás felépítése. Az értékelés nem a pontos definíciók számonkéréséről szól, hanem az ismeretek rendszerzésének és elmélyítésének eszköze” – mondta Timár Borbála, az Idea Alapítvány munkatársa.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Július 26. 16:00, péntek | Helyi
Lehet, hogy lassú, de jóval nagyobb és erősebb, mint te!
A katasztrófavédelem felhívása
2024. Július 26. 09:00, péntek | Helyi
Óvatosan az utakon, megkezdődött az őzek párzása!
A nap bármely szakában felbukkanhatnak az őzbakok az utakon.
2024. Július 25. 16:00, csütörtök | Helyi
Németh Juci és G. Szabó Hunor a Zenepavilonban
Péntek esti koncert