Hírek
2011. Október 24. 14:21, hétfő |
Belföld
Forrás: MTI
Mindenhol elektronikusan fizethetünk?

A kormány október 20-án az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) működéséhez szükséges intézkedésekről döntött.
e szerint haladéktalanul lehetővé kell tenni, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók és az ügyintézést biztosító szervezetek minél gyorsabban csatlakozhassanak az EFER-hez, s átfogó hatásvizsgálat készítését is elrendelte – derül ki a Magyar Közlöny 123. számában közzétett kormányhatározatból.
A kormányhatározat szerint a nemzetgazdasági miniszternek – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala bevonásával – haladéktalanul lehetővé kell tennie a pénzforgalmi szolgáltatók minél gyorsabb csatlakozását az EFER-hez. A kormány elrendelte továbbá, hogy 2012. január 31-ig készüljön átfogó hatásvizsgálat az elektronikus fizetés bevezetésének lehetőségéről valamennyi ágazatba tartozó – hatósági vagy nem hatósági – ügyintézés, valamint elektronikus közszolgáltatás vonatkozásában. A hatásvizsgálat elkészüléséért valamennyi miniszter felelős.
A hatásvizsgálatnak fel kell tárnia, hogy az EFER igénybevételével teljesíthető fizetés milyen ügytípusok, illetve fizetési összeghatárok esetében indokolt, összevetve az EFER igénybevételével, illetve az a nélküli fizetések felmerülő költségeit, figyelembe véve a lakosság és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésével kapcsolatos kormányzati vállalásokat. A hatásvizsgálatok értékelése alapján a nemzetgazdasági miniszternek a közigazgatási és igazságügyi miniszter bevonásával jelentést kell készítenie a kormány részére 2012. február 29-ig.
A kormány döntött arról is, hogy a jelentésben tett megállapításokban érintett miniszterek tegyék meg a szükséges lépéseket az ügyintézést biztosító szervezetek EFER-csatlakozása érdekében, ideértve az ágazati jogszabályok felülvizsgálatát is. Ennek határideje 2012. május 1. A határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) május 30-án jelentette be, hogy az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre, amelyet első lépésben az okmányirodák és a NAV vettek használatba. Az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor.
A projekt 2008-ban kezdődött, a munkában a Magyar Államkincstár, az okmányirodák, az adóhatóság és a fejlesztési minisztérium is részt vett. A projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki. A központi fizetési szolgáltatást az államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank – ismertették még májusban.
MTI
Ezek érdekelhetnek még
2021. Január 26. 17:05, kedd | Belföld
Letartóztattak négy embert fegyveres rablás miatt
A Budai Központi Kerületi Bíróság - nem végleges végzésében - egy hónapra elrendelte két nő és két férfi letartóztatását, akiket társtettesként felfegyverkezve és csoportosan elkövetett rablás bűntettével gyanúsítanak
2021. Január 26. 15:05, kedd | Belföld
Lassan lezárul az egészségügyi dolgozók oltása
Lassan lezárul az egészségügyi dolgozók kampányszerű oltása, de folytatódik az idősotthonokban élők oltása - mondta az országos tisztifőorvos az operatív törzs keddi online sajtótájékoztatóján.
2021. Január 26. 12:40, kedd | Belföld
Üvegdarabok miatt sajtokat hívnak vissza a forgalomból
A Kőröstej Kft. elővigyázatosságból visszahívja a forgalmazásból egyes Kőrösi sajtkorong elnevezésű termékeit, mert üvegdarab lehet bennük - hívta fel a figyelmet a vállalat kedden.
2021. Január 26. 11:53, kedd | Belföld
Müller Cecília: Csak a tömeges oltásokkal lehet enyhíteni a korlátozásokon
A kormány és az egészségügy arra törekszik, hogy minél több oltóanyagot be tudjanak szerezni, mivel egyértelmű, hogy csak a tömeges oltások megkezdésével lehet enyhíteni a biztonsági előírásokon