Városlista
2020. október 25, vasárnap - Bianka

Hírek

2019. Október 16. 00:14, szerda | PR

Mivel tuningold a szervezeted ősszel?

Mivel tuningold a szervezeted ősszel?

Tudod miért van szüksége a szervezetednek ősszel a fokozott odafigyelésre? Talán nem is gondolnád, de az őszi-téli időszak erőteljesebben megterheli a szervezetet.

Ilyenkor kevesebb időt töltünk a szabadban, a boltok polcain kevesebb a frissen elérhető zöldség és gyümölcs, a nappalok rövidülése miatt a bőrünket kevesebb napfény éri, ráadásul a nedves időjárás kifejezetten kedvez a vírusoknak és baktériumoknak. Ahhoz, hogy az év minél kevesebb napját tölthesd gyengén vagy betegen, most kell előrelátónak lenned: tuningold fel a szervezetedet és tedd ellenállóbbá az immunrendszeredet!

Ha idejében kezded el a felkészülést a hideg, nyirkos időre, nincs miért aggódnod: a vitamin raktáraid feltöltve, az immunrendszered pedig felfegyverkezve áll majd az őszi-téli hónapok kihívásai elé! Szerencsére ilyenkor még a piacon és az üzletek zöldség-gyümölcs részlegén is bőven találsz friss terméseket, amikkel természetes úton juthatsz a szükséges vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz és nyomelemekhez. Ennek ellenére vitaminkészítmények szedését is javasoljuk, ugyanis az őszi-téli időszakban szinte lehetetlen minden szükséges tápanyagot pusztán a tudatos táplálkozással bevinni. Az alábbi vitaminok szedését például kifejezetten ajánljuk!

1. C-vitamin

A C-vitamin talán a legismertebb vitamin, aminek a fontosságával szinte mindenki tisztában van. Ez a vitamin felelős az immunrendszer egészségéért, ugyanis növeli a fehérvérsejtek számát, amelyek szembeszállnak a szervezetet megtámadó kórokozókkal. Mivel vízben oldódó vitamin, a pótlására napi rendszerességgel érdemes odafigyelned!
Szerencsére rengeteg ételben megtalálod: a citrom, a narancs, a mandarin, a szilva, a csipkebogyó, a petrezselyem, a kaliforniai paprika, a brokkoli és a karfiol is gazdag C-vitaminban.

2. D-vitamin

A D-vitamin egy összetett tápanyag: egy vitamin és egy hormon, amely hiányában minden betegség kockázata megnő, és amelyhez nemcsak élelmiszerekből, hanem a napfény által is hozzájuthatsz. Mint már említettük, a nappalok ebben az időszakban egyre rövidebbek, így ez utóbbi opció kizárva! Épp ezért fontos, hogy fokozottan odafigyelj a tudatos pótlására!
A legtöbb D-vitamint a gombában, a szardíniában, a májban, a tojásban és a tejben találod.
Ha vitaminkészítmény formájában pótolnád, D2 vitamin helyett a D3 vitamint válaszd! Mivel ez a vitamin zsírban oldódó, a felszívódásához is valamilyen zsírra lesz szükséged: kiegészítésként mindenképp szedj mellé halolaj vagy olíva kapszulát!

3. Halolaj

Ezt a táplálékkiegészítőt nemcsak azért ajánljuk, mert az imént említett D-vitamin és a többi zsírban oldódó vitamin hatékonyabban szívódik fel mellette a szervezetben, hanem azért is, mert a szívbetegségek megelőzésére tökéletes! Segít a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, pozitív hatással van a bőrre és a hajra, erősíti az immunrendszert, és kutatások szerint a depressziós, illetve a szorongásos betegségek tüneteit is enyhítheti.

4. Magnézium

Tudtad, hogy a magnézium közel 300 enzim működésére van hatással a testedben? Ez az ásványi anyag a negyedik leggyakrabban előforduló ion az emberi szervezetben, és számtalan élettani folyamatban van szerepe. Most, hogy ezeket már tudod, reméljük, nem is kell több érvet felsorakoztatnunk amellett, hogy odafigyelj a pótlására!
Van egy jó hírünk: nemcsak az olajos magvak, a sötét színű zöldségek, a hüvelyesek és a teljes kiőrlésű gabonából készült kenyerek tartalmazzák, hanem az étcsokoládé is!
Ezekkel töltsd fel a konyhádat, hogy a szervezetedet is feltöltődjön!
Egy jól megválasztott vitaminkészítmény elengedhetetlen kiegészítője a tudatos táplálkozásnak az őszi-téli időszak alatt. Ennek ellenére azt javasoljuk, ne csak egy-egy készítményre támaszkodj! Figyelj oda a kiegyensúlyozott, tudatos táplálkozásra, és arra, hogy minél több friss zöldség és gyümölcs legyen a konyhádban!
Az őszi szezon alatt is frissen szerezheted be például a béta-karotinban és B-vitaminban gazdag sárgarépát vagy sütőtököt, az A-, B-, C-vitaminban és antioxidánsokban gazdag almát, vagy a K-vitaminban dús banánt.
A legjobb hírünk pedig az, hogy nem létezik olyan zöldség vagy gyümölcs, amivel ne vinnél be valamilyen vitamint és ásványi anyagot a szervezetedbe!

Ezek érdekelhetnek még

2020. Október 09. 11:35, péntek | PR

Mi a stílus? Hogyan legyünk stílusosak?

A stílus, a divatos öltözködés egy kiforrott személyiséget takar.

2020. Október 09. 11:29, péntek | PR

Hogyan kerülhetjük el a gyors bőröregedést?

A bőr öregedését ugyan nem kerülhetjük el, de magát az öregedési folyamatot jelentősen lelassíthatjuk.

2020. Október 09. 11:24, péntek | PR

A legjobb tippek a dohányzásról való leszokáshoz

Készen áll a leszokásra? Íme a legfontosabb tippjeink, amelyek segítenek a siker útján.

2020. Szeptember 30. 10:13, szerda | PR

Hogyan erősíti a játékosokat a szerencsejáték ipar tokenizálódása

Az online szerencsejáték iparága az elmúlt évtizedben szárnyalt.