Városlista
2024. április 24, szerda - György

Hírek

2011. Szeptember 17. 07:21, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Nem drágul a fuvardíj

Nem drágul a fuvardíj

A Magyar Hírlap azt írja, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emeléséből nem következik egyértelműen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Az állam január elejétől teremtett arra lehetőséget a kereskedelmi gázolajár intézményén keresztül, hogy a nagy fuvarozók egy meghatározott összeget visszaigényeljenek üzemanyag-vásárlásaik után. Ez jelenleg hat forint ötven fillér literenként, ami novembertől 19,5 forint ötven fillérre emelkedik. A 7,5 tonnánál könnyebb járművet üzemben tartókra nem vonatkozik ez a rendelkezés. Leginkább azért nem, mert az Európai Unió szabályai ezt nem teszik lehetővé.

Fuvarozói érdekképviseletek vezetői szerint a jövedéki adóemelésből nem következik egyértelműen az, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna. Azzal együtt sem, hogy a 7,5 tonnánál kisebb járművel közlekedő fuvarozók egy része kénytelen lesz áthárítani vevőire a megemelkedett díjakat. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, nem érinti majd a teljes szállítási láncot az üzemanyagár-emelkedés. Egyrészt a fuvarozók többsége nehéz teherautóval közlekedik: a NiT-Hungary szerint a hazai vállalkozások mintegy húszezer 7,5 tonna alatti és csaknem ötvenezer a feletti járművet üzemeltetnek. Másrészt az élelmiszer-kereskedelem döntő többségét lebonyolító hipermarketek és áruházláncok leginkább 12 tonna feletti teherautókkal fuvaroztatnak. Harmadrészt pedig az áremelkedés általában a fogyasztás csökkenését eredményezi, ennek a fuvarozásra is kedvezőtlen lenne a hatása.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint durván ötszázalékos üzemanyagár-emelkedést jelent a jövedéki adóteher növekedése, viszont arról sem szabad elfeledkezni, hogy az eltelt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak. Ezt pedig nem követte a fuvardíjak ilyen mértékű emelése. Közölte: a kormány helyesen határozott, hogy a jövedékiadó-emeléssel együtt a nagy fuvarozóknak lehetővé tette az adóból visszaigényelhető összeg növelését. Ezzel az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 12:07, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: újabb légijárat indul nyártól Magyarország és Kína között

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros, Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről

2024. Április 23. 12:03, kedd | Belföld

Varga Mihály: az IMF is megerősítette, a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára

Az Európai Bizottság után a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is megerősítette: a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára, jövőre az uniós rangsor élmezőnyében lehet

2024. Április 23. 06:54, kedd | Belföld

Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet

Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége.