Városlista
2024. április 28, vasárnap - Valéria

Hírek

2015. Február 04. 07:00, szerda | Helyi
Forrás: Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság

Telefon töltés miatt halálos baleset

Telefon töltés miatt halálos baleset

Az M1-es autópálya megyei szakaszán bekövetkezett balesetek megelőzésére

2014. évben az M1-es autópálya megyei szakaszán bekövetkezett személysérüléses balesetek legfőbb okai a relatív gyorshajtás, elalvás, követési távolság be nem tartása volt. Kijelenthető, hogy a gyorsforgalmi út jellegéből adódóan az út kiépítettsége, minősége, a beláthatóság jónak mondható. Éppen ezért műszaki hibára, forgalomtechnikai hiányosságra vagy úthibára visszavezethető okból ritkán történik baleset. Az okok zömmel a járművezetők – mint személyi tényező - tevékenységéből adódtak. Mai napig jelentős szerepet játszik a monotonitásból adódó figyelmetlenség, és az elalvás.

Megyénkben 2015. január 27-én két életveszélyes, január 28-án két emberéletet követelő halálos kimenetelű közlekedési baleset történt. A három balesetben összesen 2 fő a helyszínen életét vesztette, 2 fő súlyos, életveszélyes, további 7 fő súlyos és 3 fő könnyű sérüléseket szenvedett.A tragédiák körülményeit a rendőrség vizsgálja, de az elsődleges adatok alapján megállapítható, hogy a két életveszélyes baleset bekövetkezésénél a relatív gyorshajtásnak és elalvásnak volt szerepe.A halálos tragédia bekövetkezéséhez a gépkocsivezető figyelmetlensége – telefonjának szivargyújtó töltőre tétele – vezethetett.

Sokan nem is sejtik, hogy a figyelmetlenség és a fáradtság az egyik legnagyobb közlekedésbiztonsági kockázat, hatása – kimutathatóan – a szeszesitaltól befolyásolt állapottal mutat hasonlóságot. A fáradt vezető csak korlátozottan képes (vagy szélsőséges esetben teljesen képtelen) a jármű biztonságos vezetésére, hiszen az információk észlelésének, valamint a veszélyek elhárításának képessége radikálisan lecsökken.

Tovább fő baleseti ok a követési távolság be nem tartása, mivel a tapasztalatok szerint a gépjárművezetők alábecsülik, azaz nem kezelik súlyának megfelelően a követési távolság fontosságát. Magyarországon a hatályos KRESZ a biztonságos követési távolság mértékét konkrétan – azaz méterben, vagy időtartamban - nem határozza meg, hanem a 27. § (1) bekezdésében az alábbiak szerint fogalmaz: „Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.”

A Megyei Közlekedési Baleset-megelőzési Bizottság a fentiekre tekintettel kéri a közlekedésben résztvevőket, hogy a balesetek elkerülése érdekében a fentiekre fordítsanak kiemelt figyelmet.

Megyei Közlekedési Baleset-megelőzési Bizottság

Fotó: MTI

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 28. 13:00, vasárnap | Helyi

A közlekedésbiztonsági vetélkedőn egy család egy új autót nyer

Közlekedik a család.

2024. Április 28. 09:00, vasárnap | Helyi

Vegyszeres gyomirtás a Csorna-Pápa vasútvonalon

Felhívás

2024. Április 27. 19:00, szombat | Helyi

Magyarországon hetente egy nő hal meg kapcsolati erőszak miatt

Rengeteg téves sztereotípia kapcsolódik a családon belüli erőszakhoz.

2024. Április 27. 16:00, szombat | Helyi

Közzétették a csornai termálfürdő árlistáját

A termálfürdő június elsején nyit.