Hírek
2022. Március 01. 16:27, kedd |
PR
Forrás: (x)
Tudtad mennyi ragasztó van a kocsidban?

Az autóipar kénytelen folyamatosan fejlődni és újítani, hogy lépést tartson a technológiai fejlődésekkel. Ezek egy része pedig a műanyagok és a ragasztás irányába mutat, nem véletlenül.
Megnéztük, hová dugták el a ragasztót a kocsiban.
Az egyik legnagyobb ragasztóipari cég, a Tesa, forgalmának rendkívül jelentős részét az autóipari ragasztási technológia adja ki. Egy érdekes cikkük nyomán megnéztük, hogy hová kerülhet a cég ragasztója a közutakon guruló autókban.
Miért kerül ragasztó a kocsikba?
Az olyan nagy cégek, mint a Tesa, azért álltak rá az autópiac számára való öntapadó szalagok gyártásába, mert az autóipar egyre több műanyagot használ. A műanyagok és karbonszálas anyagok használata sok esetben ki tudja váltani fém alkatrészek használatát. Ez költséghatékony megoldás a gyártás szempontjából, emellett azonban ahhoz is hozzájárul, hogy az autó súlyát jelentősen csökkentsék. A végeredmény pedig üzemanyag megtakarítás és hatékonyabb működés.
A műanyaggal azonban az a probléma, hogy nem hegeszthető és a csavarozásnak is vannak korlátai. Ragasztani azonban tökéletesen lehet – és itt jönnek képbe a Tesa ragasztók.
Beltéri rögzítések
A műszerfal és a belső borítások láthatatlan rögzítése tökéletesen megvalósítható kétoldalú ragasztószalagok segítségével. Ezek a szalagok végleges rögzítésnek számítanak, mert mind a hordozószalag, mind pedig a két oldalán elhelyezkedő ragasztóréteg tartása rendkívül erős.
A használatuk a gyártó számára is gyors és kényelmes. Nincs csöpögés, ami esetleg tönkretenné a belső felületeket, vagy a kárpitot, a kötés pedig lényegében azonnal létrejön, így nincs várakozási idő sem. A ragasztás azonban nem csak a kocsi belterében működik jól.
Akkumulátorcellák
A ragasztószalag összetételétől függően lehetővé teszi, vagy éppen gátolja az elektromos vezetőképességet. Ennek megfelelően másfajta ragasztó kerül még az olyan érzékeny helyekre, mint az akkumulátor és megint másfajta az érzékelőkhöz, ahol éppen az elektromos vezetőképességre van szükség. De még itt sem állunk meg.
Külső alkatrészek rögzítése
A modern ipari ragasztók erejét és tartósságát mi sem bizonyítja jobban, mint a tény, hogy számtalan külső alkatrészt is kétoldalú ragasztószalagokkal rögzítenek az autókon. Gondoltad volna, hogy speciális Tesa szalagokkal rögzítik a külső tükröket, de sok esetben még a rendkívüli erőknek kitett a lökhárítókat is? Ezek után valószínűleg kicsit más szemmel nézünk majd a fiókban lapuló ragasztószalagokra is.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 29. 12:49, kedd | PR
Amikor a mesterséges intelligencia segít a klímavédelemben Kate segítségével visszatér az élet a cecei erdőbe
István Imre (Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság), Sipos Katalin (WWF Magyarország), Suba Levente (K&H) Forrás: K&H/Lorkó Dávid
2025. Április 26. 09:04, szombat | PR
A Jánosik Kft. újjáépíti a Rákóczi-tábort
Megújul a sátoraljaújhelyi Rákóczi-tábor: a beruházás keretében négy korszerű új épület, valamint egy teljesen új étkező részleg valósul meg, összesen csaknem 2500 négyzetméteren.
2025. Április 26. 08:11, szombat | PR
Badacsonyi Loccsanás Húsvétkor
Kevés ember merészkedik be a Balatonba tavasszal és még kevesebb, aki a Balaton vízével locsolkodik Húsvétkor. Badacsonyban a kettő ötvözetét találták ki Húsvéthétfőre.
2025. Április 14. 09:26, hétfő | PR
A megújuló energia és az ingatlanfejlesztés húzza a zöldhiteleket
a K&H mind a vállalati, mind a lakossági zöld hitelek piacán 20 százalékos részesedéssel bír