Városlista

2013. Szeptember 24. 10:23, kedd | Helyi
Forrás: narconontúra

Kalandos rábaközi kerékpártúra

Részletek Szőllősy András túranaplójából. A drogellenes túra nehéz napjai a Rábaközben, de minden jó, ha jó a vége.

2013 Szeptember 20-21.

A délután folyamán még nagyon sok pozitív apróság - fínom ebéd, szép tájak, jó társaság - feledtette velem a negatív érzelmeket, és szépítette meg a túra hátralévő óráit. Sötétedést követően viszont eltévedtünk Ferivel, és rossz irányban tekertünk 5 km-t. 5 oda, meg 5 vissza, az 10. Nem is lett volna semmi komolyabb gond, ha ekkor nem kapok hatsó defektet a sötét erdei úton. A defekttől hirtelen 8-as keletkezett a hátsó kerékben, a fék pedig megfogta a kereket, és nem lehetett vele tovább menni. Feri segített kiakasztani a féket, felfújtam a gumit, és nagyon lassan, mentünk 5 km-t a jó irányban. A kerék folyamatosan súrlódott a vázhoz. Aztán újra gumi fújás, 5 km, gumi fújás, újabb 5 km... Összesen 16 km-t kellett így megtennünk.

Szóba került, hogy jöjjön értem a kísérő kocsink, de Ferit semmiképp se hagytam volna ott a sötét országúton egyedül, így aztán mentünk, mendegéltünk, amíg meg nem érkeztünk Bősárkányba - együtt. Egyébként kisértet filmbe illett az éjszakai, erdei országút. Az úton mindenhol kátyúk, az égen a teli hold felhőruhákat - réges régi menyasszonyi ruháit - próbálgatta, amelyek fodrai úgy ragyogtak rajta, akárcsak viselőjük szép teste. A látvány lenyűgöző volt, még a baglyok is tetszésüket nyilvánították, és ettől az összhatás már-már félelmetessé vált. Meg is beszéltük Ferivel, hogy ezt az estét nehéz lesz elfelejteni. Aztán, végre, valahára megérkeztünk Bősárkányba,

ahol a fiúk már meleg vacsoraval és sütményekkel vártak minket, egész túránk legszebb és legkényelmesebb szálláshelyén...

Reggel a csornai "bringaklinikán" a következő látleletet vették fel balesetet szenvedett kerékpáromról: küllőtörések, hátsó defekt, 8-as, fék és váltó problémák. Szomorú, de aki este lestrapálja a cangáját, az ne számítson rá, hogy reggel csak úgy felpattanhat rá...

A mi történetünkben annyiban történt ez másként, hogy kísérőink reggel bedobták a bicajomat a kocsiba, és megjavítva hozták vissza. 10:30 körül értek vissza, addig én megírhattam a csütörtöki túrabeszámolómat. Hörbi kitörő lelkesedéssel tálalta a történteket, ahogy visszaértek: "...küllők kicserélve - túra után érdemes az összeset cserélni - hátul komplett külső-belső csere. Jó gumik voltak fenn, de ezek sokkal jobb minőségűek. Kerék centírozva, fékek beállítva..." Kivette a pénztárcájából a pénzt, amit induláskor adtam neki, és elém tette.

- Nem kellett fizetni, ezzel szponzorálták a túránkat.

Kedves Szalai Jenő (Szalai-91 Kft.)! Ezúton is hálásan köszönjük ezt a nagy segítséget!

Bősárkányból 11-kor indultunk tovább...

x x x x

Budapest - Hősök tere - 2013. szeptember 22.

14 órakor a Narconontúra csapata közel 2000 km-es, 14 napos országjáró kerékpártúrájáról visszaérkezett Budapestre.

Indulásuk óta bejártak több mint 200 települést, útjuk során voltak kellemes, napsütéses és viharos napok is. Segítő szándékú emberek, akik olykor-olykor útbaigazították őket, és vadorzó autósok, akik Istent nem ismerve megpróbálták őket leszorítani az útról. De mit nekik szélsőséges időjárás, őrült vezetők, ők akkor is kitartottak eredeti céljuk mellett, hogy elviszik a gyerekekhez az igaz adatokat a drogokról és azok valódi hatásairól.

A bringás csapat kíséretében lévő 7 Narcononos előadó, 26 iskola, 85 osztályában, 52 előadás keretében, 1920 diáknak, tanárnak, igazgatónak mondták el, hogy mik is a drogok, és mit okoznak valójában.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 16. 16:00, kedd | Helyi

Jótékonysági futás Kapuváron

A tűzkárt szenvedett család megsegítéséért.

2024. Április 16. 13:40, kedd | Helyi

Felfoghatatlan tragédia, elhunyt a Kossuth Szakiskola igazgatója

Nyugodjék békében!

2024. Április 16. 13:00, kedd | Helyi

Hét és félmilliót csaltak ki egy csornai asszonytól

A csornai rendőrök vizsgálnak egy internetes csaló által elkövetett bűncselekményt.